Cele content marketingu zależą od tego, na jakim etapie są odbiorcy, do których kierujemy treści w procesie zakupu. W istocie, content marketing możemy tworzyć na każdym etapie lejka marketingowego:TOFU – budowanie świadomościMOFU – rozważanie zakupuBOFU – decyzja o zakupieWarto tutaj pamiętać o rozróżnieniu formatów tworzonego contentu – inaczej bedzie tworzony artykuł, którego celem jest budowanie świadomości, a inaczej, taki którego celem jest sprzedaż.Przykłady? Artykuł, który ma budować świadomość, może przyjąć formę poradnika – edukacyjnej treści, która krok po kroku wyjaśnia, jak coś zrobić lub sobie z czymś poradzić. Im więcej ekspertyzy będzie w takim artykule (podanej w przystępnej formie), tym lepiej.Z kolei na etapie rozważania zakupu, lepsze będzie stworzenie case studies, które dostarczą potencjalnym klientom namacalnych dowodów na to, jakie korzyści mogą odnieść z zakupu naszego produktu lub usługi.Idąc dalej do BOFU, gdy mamy przekonać do zakupu, jako format content marketingowy możemy zaserwować odbiorcom kompleksową listę korzyści produktu/usługi, która wzmocni poczucie podjęcia właściwej decyzji zakupowej. W tym wypadku tekst musi być silnie sprzedażowy tak, aby mógł przekonać do działania. Duże znaczenie będzie miało to, jak artykuł jest napisany i czy pozwala skutecznie pozbyć się obiekcji, występujących bezpośrednio przed zakupem. Dopasowane CTA.Żeby więc osiągnąć przełożenie content marketingu na sprzedaż, nie można rozpoczynać działań bez lejka sprzedażowego. To dzięki niemu możemy ustalić cele content marketingu, które będą punktem odniesienia podczas mierzenia rezultatów i sprawdzania, czy wydatki na content marketing faktycznie przynoszą zwrot z inwestycji.Dlatego w AdWise działania zaczynamy od stworzenia lejka marketingowego, którym zajmuje się doświadczony konsultant marketingowy.
